INTENCJA MI NA MARZEC

Aby Wielki Post był czasem sprzyjającym naszej przemianie.

21 listopada 2011

27 listopada - 181. rocznica objawienia się Najświętszej Maryi Panny św. Katarzynie Laboure

Najświętsza Maryja Panna objawiła się św. Katarzynie Laboure, nowicjuszce z klasztoru przy Rue du Bac w Paryżu, której poleciła rozpowszechniać Medalik z Jej wizerunkiem. Pierwszy raz Medalik został wybity w 1832r. Od tego momentu jest uważany za Cudowny. Na całym świecie, jako dowód opieki Maryi, przyczynił się do wielu nawróceń i uzdrowień. Szczególnie głośną łaską było nawrócenie się Alfonsa Ratisbonne'a w 1841 r.
W tym dniu Rycerze Niepokalanej mogą zyskać odpust zupełny pod zwykłymi warunkami.




"W sobotę przed pierwszą niedzielą Adwentu o wpół do szóstej wieczór. /.../ wydało mi się, że słyszę szmer od strony podwyższenia /.../. Spojrzawszy w tę stronę, zauważyłam Najświętszą Pannę na wysokości obrazu Świętego Józefa. Najświętsza Panna stała, ubrana na biało, /.../ stopy Jej spoczywały na kuli, a właściwie na połowie kuli /.../, a poza tym w rękach trzymała kulę przedstawiającą glob /.../, oczy miała zwrócone ku niebu. I nagle zauważyłam na jej palcach pierścienie, ozdobione kamieniami, z których jedne były piękniejsze od drugich /.../, rzucające promienie, jedne jaśniejsze od drugich /.../. W tej chwili, kiedy trwałam wpatrując się w Nią, Najświętsza Panna spuściła oczy i spojrzała na mnie; dał się słyszeć głos, który powiedział mi te słowa: ..Kula, którą widzisz przedstawia cały świat, a szczególnie Francję i każdą osobę pojedynczo" /.../ nie umiem powiedzieć, co odczułam i tego co zauważyłam... piękno i blask promieni tak pięknych... "To symbol łask, jakie rozleję na osoby, które mnie o to proszą", powiedziała, dając mi do zrozumienia, jak przyjemnie jest prosić Najświętszą Pannę i jak bardzo jest ona hojna wobec osób, które się do niej zwracają, jak wiele łask wyjednuje tym, którzy o nie proszą, jaką odczuwa radość pośrednicząc w ich uzyskaniu... Wokół Najświętszej Panny utworzył się obraz, lekko owalny, gdzie na górze widniały słowa "O Maryjo bez grzechu poczęta, módl się za nami, którzy się do Ciebie uciekamy" napisane złotymi literami. Wtedy dał się słyszeć głos, który mi powiedział: "Trzeba dać wybić Medalik wedle tego wzoru: wszystkie osoby, które będą go nosić na szyi, otrzymają wielkie łaski. Łaski będą obfite dla osób, które nosić go będą z ufnością"."




Awers: Niepokalana na ziemskim globie miażdży głowę węża.

Promienie wychodzą z pierścieni na palcach Maryi - łaski wyjednane przez Maryję pozwalają zwyciężyć Szatana.


Rewers: Maryja cierpi z Chrystusem i ofiaruje Bogu ludzkość odkupioną przez Niego.

Krzyż wpleciony w literę M - krzyż z poprzeczną linią nie wspiera się bezpośrednio na literze „M", lecz jest z nią spleciony jakby w uścisku ramion. Matka Jezusa pełni w dziele zbawienia rolę opiekuńczą względem ludzkości, nie sprawczą. Maryja trzyma w dłoniach odkupiony świat i ofiaruje go Bogu. Więź Maryi z Kościołem i Chrystusem.

Serce - dwa razy przedstawione na rewersie Cudownego Medalika odnosi się wedle tradycji ikonografii do Jezusa i do Maryi. Zjednoczone serca Jezusa i Maryi.

Wieniec z gwiazd dwunastu - znak nierozerwalnej jedności Chrystusa z Kościołem.
- 3 oznacza niebo, 4 ziemię: 3x4=12
- 12 pokoleń Izraela
- 12 Apostołów
- 12000 sprawiedliwych
- 12 bram Jeruzalem
GWIAZDA = CHRYSTUS

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz